Imidž značky, produkty, výplata na čas, v niektorých oblastiach ochotný a ústretový nadriadený
Určite závisí od oddelenia a ľudí, s ktorými sa človek stretne. Moja skusenost : 1) úvodné zaškolenie v CZ 3 dni: viac-menej zdvorilostné, info o produktoch ktoré v praxi zákazníka nezaujímajú (ale ok, chápem, treba mat prehľad). Na druhej strane obchodné školenia (soft skills, komunikacia so zákazníkom, zvládanie situácii , jednanie a pod.) zanedbane. Zaúčanie robia kolegovia v teréne, ktorí majú sami veľa roboty a citeľne ich obťažuje riešiť aj zaúčanie (pochopiteľne, keďže majú sami roboty ozaj nad hlavu). Čo je v konečnom dôsledku veľmi neprijemne pre obe strany. Mne osobne taký spôsob nestačil. Ku nadriadenému bola z mojej strany viackrát požiadavka, či bude aj klasické školenie k týmto veciam, niekoľkokrát mi bola poskytnutá odpoved v štýle “hej hej, bude”. Nebola. Čo sa týka tréningu, teda plávaj alebo sa utop. Inými slovami makaj pre firmu ale podporu nečakaj. 2) klebety, ohovaranie, posmešky - či na zakaznikov, či na ľudí z iných oddelení/ tímov, umelé vzbudzovanie rivality (nie tej zdravej, súťaživej, ale nenavistnej). Ľudskosť je tu považovaná za prežitok. Z mojej skúsenosti je Kofola oveľa krajšia zvonku než zvnútra. Ale “dravci” si prídu na svoje.
- Dohliadnuť si na dodržiavanie prijmacieho procesu do obchodných tímov. - nastaviť “kariérny rast” v zmysle, že nový človek nebude robiť robotu, ktorú bežne ľudia robia po niekoľkých rokoch vo firme.
Že to nieje ďaleko
Mrzi ma jedina vec že v 90 % zamestnanca beru ako čislo bez zaujmu a aj keď maju tí dole kopec napadov nič ich nezaujima ale ktora firma to dnes nerobí ? Všetky maju rovnaku chybu plat ale to je chyba štatu nie spoločnosti ...
Viac sa zaujimať o ľudi ale v dobrom. ANeberte ich ako odpar a nerobte rozdiel slovensko a čechy
topka na trhu, skvele produkty, zaujímavý systém ohodnotenia práce
zbytočné aktivity bez reálneho vyhodnotenia a prínosu niečoho pozitívneho,