8 tipov ako odpovedať na negatívne hodnotenia nielen na eKariére
Reagovanie na hodnotenie firmy by malo byť stálou súčasťou kvalitnej stratégie pre budovanie firemnej značky, a to nech už sa jedná o negatívne alebo pozitívne hodnotenie firmy.
Odpovedanie na negatívne hodnotenie firmy je veľmi dôležitou súčasťou činností každého HR alebo PR pracovníka. Ešte viac túto skutočnosť umocňuje fakt, že viac ako polovica ľudí si číta hodnotenia ešte predtým, než vyjadrí svoj záujem o pozíciu a vyše 90% uchádzačov vníma ako veľmi vhodné, keď sa ešte predtým, než sa bližšie zoznámia s pracovnými ponukami, dozvedia, ako svoju firmu vidia súčasní aj bývalí zamestnanci.
Poďme sa pozrieť na 8 tipov ako pracovať s negatívnymi hodnoteniami na eKariera.sk.
1. Neignorujte hodnotenie
88% ľudí hovorí, že sú ovplyvnení online hodnotením (nielen zamestnancov, ale akýmkoľvek). To znamená, že ak nebudete na hodnotenie reagovať, prídete o možnosť vyjadriť svoje stanovisko. Ignorovaním negatívneho hodnotenia prídete nielen o možnosť ako toto hodnotenie neutralizovať, ale tiež dáte všetkým ostatným možnosť prečítať si jednostranné negatívne hodnotenie bez vášho vyjadrenia.
69% ľudí hovorí, že firma v jej očiach stúpla, keď videli, že reaguje na hodnotenie, ktoré dostáva. Tým, že odpovedáte na hodnotenie, ukazujete, že sa staráte o svoju značku a vážite si názor svojich minulých i súčasných zamestnancov.
2. Buďte profesionálny
Veľmi ľahko sa môže stať, že by ste mali chuť na negatívne hodnotenie reagovať rovnakým, často emocionálne podfarbeným štýlom. V takej chvíli je ale veľmi dôležité, aby ste zachovali pokoj a reagovali profesionálne a pokiaľ možno bez zbytočných emócií.
Vždy keď dostanete negatívne hodnotenie, skúste urobiť krok späť a vidieť veci racionálne a bez emócií. Pomôže, keď na chvíľku hodnotenie vypustíte z hlavy, a vrátite sa k nemu za niekoľko minút, kým vychladne. Ukážte budúcim uchádzačom, že vaša firma rieši veci v pokoji a nie impulzívne.
3. Za hodnotenie poďakujte
Môže sa zdať, že ďakovať niekomu za negatívnu spätnú väzbu je tak trochu proti zdravému rozumu, ale verte tomu, že v tomto prípade sa to oplatí. Hodnotiteľ vám práve dal feedback, pomocou ktorého môžete posunúť vašu firmu. Poďakovaním za spätnú väzbu ukazujete, že ste vďačný, vážite si hodnotenia ostatných a chcete vylepšiť váš súčasný stav. Navyše, ak hodnotiteľom poďakujete, budete vyzerať profesionálne, aj keď napríklad s hodnotením nesúhlasíte.
4. Odpovedajte na konkrétne veci
Najprv sa zaoberajte hlavnými vecami, ktoré hodnotiteľ zmienil. Potom sa zmieňte o tom, ako sa k danej veci postavíte a čo budete robiť ďalej. Čím detailnejšie ten postup popíšete, tým lepšie. Ďalším krokom pre zlepšovanie priemeru je motivovať svojich zamestnancov, aby firmu ohodnotili tiež.
Ak nechcete dať hodnotiteľmi za pravdu, neodpovedajte priamo na vyhlásenia alebo obvinenia v hodnotení. Sústreďte svoju odpoveď na hodnoty, ktoré vaša firma vyznáva, za použitia príbehov alebo príkladov z bežného chodu firmy.
5. Buďte autentický
Nepoužívajte predpripravené odpovede na hodnotenie. A to naozaj v žiadnom prípade. Ak to urobíte, budete pôsobiť ako firma, ktorá má čo skrývať a hodnotenie si príliš neváži. Ľudia oceňujú autenticitu a jediným spôsobom, ako to docieliť je odpovedať na každé hodnotenie autenticky.
6. Myslite na publikum, ktorému píšete
Na koho mierite vaše odpovede? Koho nimi chcete ovplyvniť? Terajších alebo bývalých zamestnancov? Investorov? Napíšte svoju odpoveď tak, aby pasovala na to publikum, ktoré chcete osloviť.
7. Skontrolujte si pravopis
Hodnotenie nemožno spätne upravovať, a preto sa radšej dvakrát uistite, že v odpovedi nemáte pravopisné chyby. Odporúčame napísať odpoveď najskôr v textovom editori, ktorý skontroluje pravopis a až potom ju vložiť na eKariera.sk.
Tiež odporúčame ukázať vašu odpoveď kolegovi. Nielen kvôli gramatike, ale kvôli celkovému tónu a zmyslu odpovede. Dvoje oči sú vždy lepšie ako jedny.
8. Sledujte a odpovedajte na feedback
Každé hodnotenie je napísané s nejakým dôvodom. A ten dôvod musel byť natoľko silný, že hodnotiteľ otvoril laptop, prihlásil sa na eKariera.sk a venoval čas tomu, aby ohodnotil vašu firmu. Ako zodpovedný zamestnávateľ by ste asi chceli, aby ďalší hodnotiteľ nemal žiadny takýto dôvod písať negatívne hodnotenie.
Hodnotenie používajte ako spätnú väzbu a kritický pohľad na vašu firmu. Obzvlášť v prípade, keď dvaja alebo viac ľudí zmieňujú rovnakú vec. Potom sa skutočne oplatí sa tým zaoberať. Ľudia radi pracujú vo firme, ktorá sa o nich stará a počúva ich.
Články, ktoré by vás mohli zaujímať
Sick day: benefit, ktorý nahrádza PN a aj nemocenské poistenie
Cítite, že na vás niečo lezie a potrebujete pár dní odpočinku? Chodia vám hlavou slovné spojenia ako nemocenské dávky, zdravotné poistenie, alebo PN? Kedy však môžete požiadať o tzv. sick day, alebo zdravotné voľno a ako dlho zväčša trvá?
Návod na generáciu Y: Ako si ich udržať?
V súčasnosti sa do produktívneho veku dostávajú tzv. mileniáli alebo generácia Y. Chcete uspieť na pracovnom trhu? Vzdelanie už nestačí, dôležitá je prax a najmä schopnosti. Ale aké? Čítajte ďalej.
Povinnosť uvádzať v pracovných inzerátoch mzdu bude platiť už od mája 2018
Od začiatku roku už máme veľa zmien - vyššiu minimálnu mzdu alebo novinky v daňovej oblasti. Od mája k nim pribudne aj povinné zverejnenie platu v pracovných inzerátoch.