Čo vás čaká a neminie na pohovore v Student Agency?
Poslali ste životopis do Student Agency a pozvali vás na pohovor? Odhoďte stres a poďte sa s nami pozrieť na celý priebeh prijímacieho konania. Aké vlastnosti spomenúť? A čomu sa naopak vyhnúť? Dozviete sa nižšie.
Student Agency a RegioJet sú veľké ryby, so stovkami zamestnancov na Slovensku aj v Českej republike, ktoré sa môžu pochváliť titulom najúspešnejšia firma v oblasti cestovného ruchu a dopravy. RegioJet je u nás známy najmä ako autobusový a vlakový dopravca. Materská skupina Student Agency však pôsobí aj ako popredný predajca leteniek a zájazdov a ako najväčšia agentúra na predaj jazykových a pracovných pobytov v zahraničí.
O tom, ako v Student Agency prebiehajú pohovory nám porozprávala Alžběta Nečasová, tlačová hovorkyňa Student Agency.
Aké rady dáte uchádzačovi, ktorý sa chce čo najlepšie pripraviť na pohovor do Student Agency?
Na pohovor sa nejlepšie pripravíte naštudovaním si firmy, aby ste napríklad vedeli, čím konkrétne sa firma zaoberá, aká je jej stručná história a pod. Samozrejmosťou je prísť primerane upravený, s úsmevom sa predstaviť a mať pevný stisk ruky. Je dobré počúvať personalistu, ktorý s vami vedie pohovor, prikyvovať, a teda vnímať a sledovať ho. A nie blúdiť pohľadom po miestnosti.
Ktorá z Vašich otázok zvykne uchádzačov najčastejšie zaskočiť?
Ako zákerná sa väčšinou javí jedna z najzákladnejších otázok, a to otázka ohľadom platu. Ďalej to môže byť aj otázka na kladné a naopak záporné vlastnosti kandidáta.
Aké vlastnosti hľadáte u úspešného kandidáta?
Predovšetkým by mal byť zameraný na klienta, prispôsobivý, pružne reagujúci na rôzne zmeny. Taký, ktorý dokáže komunikovať s rôznymi typmi ľudí. To je dôležitá vlastnosť naprieč celou našou spoločnosťou a na všetkých pozíciách.
Čím Vás dokáže uchádzač na pohovore nadchnúť?
Hlavne príjemným vystupovaním, pokiaľ je upravený, je z neho cítiť energia a záujem, jednoducho nemá strach a dokáže sa odprezentovať v dobrom svetle. Takéto vystupovanie totiž sľubuje zručnosť a obratnosť pri komunikácii s klientmi, a tá je veľmi dôležitá.
V krátkosti nás preveďte celým prijímacím pohovorom
Telefonicky uchádzača pozveme na pohovor, poprípade sa rovno opýtame na doplňujúce informácie, ktoré nám chýbali a sú pre danú pozíciu kľúčové. Okrem toho zasielame aj e-mailovú pozvánku a nasleduje osobné stretnutie, na ktorom sa zoznámime s kandidátom.
Uchádzač sa najprv predstaví a následne náš rozhovor smeruje k jeho vzdelaniu, pracovným skúsenostiam alebo záujmom vo voľnom čase. Priblížime kandidátovi popis pracovnej pozície, o ktorú prejavil záujem.
Samozrejmosťou je aj priestor na otázky uchádzača. Posledným bodom pohovoru je bližšie upresnenie informácií ohľadom možnosti nástupu a finančného ohodnotenia.
Chodí Vám po rozume nejaký vtipný zážitok z pohovoru?
Nič mi nenapadá. Pohovory sú u nás pomerne štandardizovaným procesom a uchádzači naň chodia dobre pripravení. Pravdepodobne aj vybavení rôznymi radami od skúsenejších a známych alebo z internetu.
Články, ktoré by vás mohli zaujímať
Pripravte sa na pohovor: Odhaľte svoje silné stránky
Na pracovnom pohovore môžu padnúť rôzne otázky. Od tých naozaj šialených až po overenú klasiku. Často preto dostanete aj otázku: „Aké sú vaše silné stránky?" Ale ako na ňu odpovedať?
Týmto zabíjate svoj životopis. Čo do životopisu nepatrí?
Personalistovi trvá len pár sekúnd než rozhodne o vašom osude. Životopis je vašou vstupenkou do sveta. Chcete urobiť dobrý dojem a získať pozvanie na pohovor? Tieto veci do životopisu určite nepatria.
Hľadáte prácu, ale stále nič? Možno robíte tieto chyby
Hľadanie práce je pre absolventov skúškou trpezlivosti a výdrže. Nie vždy to ide podľa predstáv a často môžete byť z neustáleho hľadania práce unavený. Ak ste však stále žiadnu prácu nenašli, možno robíte práve tieto chyby.