Kariéra: ako ju vybudovať a rásť?

Snom každého z nás je dokonalá kariéra. Chceme rozširovať svoje znalosti, schopnosti a vyšplhať sa po pomyselnom kariérnom rebríku o stupienok vyššie. Ako naše ciele pretransformovať na realitu?

Na začiatok je potrebné uvedomiť si, kde chceme rásť. Je to vlastné podnikanie, súčasné zamestnanie alebo nejaký úplne nový odbor? Keď už odpoveď na predošlú otázku poznáme, nachádzame sa na pomyselnom štarte našej kariéry. Pripravili sme si pre vás niekoľko tipov, ako sa efektívne dostať k jej cieľu.

Networking je začiatok

Networking netreba v žiadnej životnej situácii podceňovať. Socializujte sa vrámci vašej kariéry aj mimo nej. Klienti, kolegovia aj podriadení vám okrem vyššieho managementu môžu ísť príkladom a zvyšovať kvalitu vašej práce. Vytvorte si profil na LinkedIn a buďte aktívni - oplatí sa to.

Sledujte firmy, magazíny a osoby, ktoré vás niečo nové naučia, nové znalosti môžu boostnuť vašu kariéru do výšin.

Buďte aktívni

Jednou vecou je mať sen, inou vecou je mať cieľ. Ako sa tieto dva pojmy líšia? Pri cieli, narozdiel od sna, poznáte aj konkrétne kroky k jeho dosiahnutiu. Nastaviť si ciele je dôležité, avšak grom je samotná realizácia. Mať dobrý time management a vedieť si určiť správny deadline pre každý krok k vysnívanej kariére je úplný základ. Zhodnoťte svoje možnosti a urobte prvý krok.

Opustite svoju komfortnú zónu

Najťažší krok je pred nami. Všetci máme radi svoju komfortnú zónu, sme v nej šťastní. Ak ale so svojou kariérou stagnujeme, je čas zo Svojej zóny vykročiť. Ak ste poverčiví, tak najlepšie pravou nohou. Majte oči otvorené. Príležitosti sú všade navôkol. Ak ich nevidíte, zmeňte uhol pohľadu - stretávajte sa s novými ľuďmi, vzdelávajte sa, buďte zvedaví.

Prečo je vzdelávanie pre kariérny rast tak dôležité? Pretože sa v dnešnej dobe svet mení veľmi rýchlo a tí ktorí sa mu stíhajú prispôsobovať majú vyhraté. Vedieť viac ako človek, ktorý stojí vedľa vás, môže byť neprekonateľnou komparatívnou výhodou. Nezaostaňte.

Mnohí sa aj napriek vyššie spomenutému do učenia nehrnú. Komentujú to nedostatkom času alebo motivácie. Neuvedomujú si však jednu vec. Dnes vzdelávanie prebieha úplne inak, ako kedysi. Nemusíte navštevovať vzdelávacie inštitúcie, dokonca si môžete vybrať čas na kurz podľa seba. Učte sa online, čítajte zaujímavé články z vášho odboru pri cestovaní mestskou dopravou, počúvajte podcasty cestou autom alebo sledujte náučné videá. Možností je viac než dosť.

Chcem povýšenie!

Ak už ste zhodnotili, že je ten správny čas na povýšenie, konajte. Zverte sa s touto skutočnosťou svojim nadriadeným a zistite, aké sú vaše možnosti rastu vo vnútri organizácie. Možno vám bude pridelený mentor alebo coach, ktorý vám pomôže s prechodom na novú pozíciu.

Majte na mysli, že feedback vás posúva ďalej. Berte ho preto pozitívne a nechajte si poradiť od skúsenejších. Samozrejme, len ak sa jedná o konštruktívnu kritiku.

Risk je zisk

Ste nútení kvôli ďalšiemu rastu vykonať dôležitý krok? Niekedy zistíte, či je tento krok správny až po tom, ako ho vykonáte. Ak však vidíte, že váš potenciál prevyšuje vašu súčasnú pracovnú pozíciu, pohnite sa.

Cítite, že sa zo svojho pracovného miesta potrebujete pohnúť a povýšenie z nejakého dôvodu neprichádza do úvahy? Poobzerajte sa po novom zamestnaní u nás. Filtrujte podľa odboru, pozície alebo lokality a nájdite si prácu, ktorá vás bude napĺňať.

Články, ktoré by vás mohli zaujímať

Finančná pomoc pre začínajúcich podnikateľov v roku 2019

Začali ste podnikať na vlastnú päsť a chcete využiť všetky dostupné možnosti, ktoré by vám pomohli vyrásť? Pripravili sme si pre vás prehľad zdrojov, odkiaľ sa dajú čerpať finančné prostriedky v roku 2019.

Takto mileniáli menia trh práce

S tým ako generácia Baby Boomers starne, zanecháva za sebou miesto pre generáciu X a generáciu Y, teda mileniálov. Pozrite sa, ako tieto generácie menia management firiem a pretvárajú trh práce a samotnú ekonomiku.

8 tipov ako odpovedať na negatívne hodnotenia nielen na eKariére

Reagovanie na hodnotenie firmy by malo byť stálou súčasťou kvalitnej stratégie pre budovanie firemnej značky, a to nech už sa jedná o negatívne alebo pozitívne hodnotenie firmy.

Ďalšie články