Výška platu nie je pre generáciu Z vždy rozhodujúca. Čomu dávajú prednosť?
Myslíte si že poznáte generáciu Z dostatočne? V porovnaní s ich rodičmi a prarodičmi sa ich mzdové očakávania výrazne líšia. Kedy sa takzvaní mileniáli rozhodnú zamestnávateľa zmeniť a čo ich naopak vo firme dokáže udržať?
Generácia Z v skratke
Generácia Z, iGeneration, Post - Mileniáli. Pomenovaní pre generáciu narodenú od polovice 90. rokov po prvé roky 21. storočia je naozaj mnoho. Spoločné však majú jedno - značné využívanie technológií.
Sú nástupcami niekoľkých ďalších generácií. Za Silent Generation, teda Tichú Generáciu sa považujú ročníky 1928 až 1945. Po nich nasledujú Baby Boomers, Generácia X a Generácia Y, pričom každá s týchto generácií je charakteristická špecifickými rysmi, postojmi aj podnetmi, ktoré ich motivujú.
Prístup k práci sa líši
Každý dobrý manažér by si mal uvedomovať generačné rozdiely medzi svojimi podriadenými a na základe nich prispôsobiť svoje správanie tak, aby bol každý spokojný. Niektorí z nich sa narodili v období vojny, iní v období prevratov, ďalší v období mieru či rozvoja technológií.
Jedny sa naháňajú za kariérou a iní naopak preferujú voľný čas. Preto by mal každý nadriadený rozlišovať medzi jednotlivými ročníkmi a zistiť si, čo danú kategóriu motivuje. Každá generácia je unikátna, preto môže jednu motivovať platové ohodnotenie a inú naopak čo najväčšia flexibilita a work - life balance.
Práca vs stres
Generácia Z hľadá zmysluplnú náplň práce
Náplň práce mileniálov zaujíma najviac, keďže ide o mladých ľudí, ktorí si hľadajú prácu po prvý raz. Ide im hlavne o to, aby ich zamestnanie bolo užitočné a práca prínosná. Týmto spôsobom uvažuje okolo 60 % opýtaných. Nasleduje kariérny a odborný rast, ktorý je pre mileniálov druhým najdôležitejším faktorom. Mzda sa na prvých priečkach neumiestnila a zaujala až piate miesto.
Kedy sa mileniáli rozhodnú prácu opustiť?
Najčastejšie sa pre inú prácu rozhodla mladšia generácia kvôli zlému prístupu zamestnávateľa k ľuďom, nedostatočnej flexibilite, nedostatočným možnostiam kariérneho rastu alebo túžbe po väčšej autonómii.
Nepodceňujte CSR a ochranu životného prostredia
Corporate Social Responsibility, čiže spoločenská zodpovednosť firiem, je nielen trendom, ale aj lákadlom pre zamestnancov. Tí preferujú prácu vo firme, ktorá dobrovoľne dbá na ekologické a sociálne dopady svojho podnikania. Spoločensky zodpovedné podnikanie potenciálni zamestnanci vnímajú ako veľké pozitívum a môže to byť aj konkurenčná výhoda pri boji o kvalitných uchádzačov.
Podľa spoločnosti Ipsos 75 % respondentov uviedlo, že je pre nich dôležité, aby sa ich zamestnávateľ správal udržateľne a spoločensky zodpovedne. Do CSR patria mimo iného aj možnosti vzdelávania, ktoré zohrávajú dôležitú úlohu pre 42 % mileniálov.
A čo vy? Čo je pre vás pri hľadaní práce najdôležitejšie?
Články, ktoré by vás mohli zaujímať
Pracovné ponuky cez LinkedIn – ako si vytvoriť žiadosť o prijatie do zamestnania
To, že sociálne siete sú dnes veľkým pomocníkom pri získavaní práce nie je žiadnou novinkou. LinkedIn je práve takou sociálnou sieťou. Pomôže vám vytvoriť si online životopis a nájsť prácu. Ako? Čítajte ďalej a dozviete sa to.
Chceš pracovať z domu? Daj si pozor
Ranné vstávanie, celý deň v kancelárii a večer len padnete unavený do postele. Ani vás už toto nebaví? Chceli by ste radšej pohodlnú pracovnú dobu z pohodlia domova? Dnes už existuje veľa možností ako toho dosiahnuť. Prezradíme vám čo práca z domu obnáša.
V čom začať podnikať? Tipy, kde sa to vyplatí
Chceli by ste byť pánom svojho času? Už vás nebaví neustála rutina v práci, ranné vstávanie a neskorý návrat domov? Skúste podnikať. V čom? Prinášame pár nápadov, v čom sa dnes vyplatí začať podnikanie.