PCA je automobilka sídliaca v Trnave. Patrí ku skupine PSA Group a vyrába automobily značky Peugeot Citroen.
Trnavská automobilka PCA sa momentálne zaoberá výrobou vozidiel Peugeot 208 a Citroen C3 Picasso. Poznáme ju aj ako PSA Peugeot Citroen. Vo výrobe využíva technologicky najnovší závod skupiny PSA Peugeot Citroen s unikátnymi technológiami, medzi ktoré môžeme zaradiť napríklad najtichšiu lisovňu.
Rok 2015 predstavoval rekordný rok vo výrobe, ktorá medziročne vzrástla o 19 %. Okrem toho automobilka ročne vyrobí asi 300 tisíc vozidiel, čo tvorí neuveriteľných 62 áut za hodinu. Tiež sa zameriava na ochranu životného prostredia a ekologickú výrobu, k čomu prispieva napríklad ekologické nanášanie farieb pomocou vodou riediteľných farieb. Okrem tisícov vyrobených vozidiel, PSA ponúka prácu desaťtisícom ľudí.
PSA si do roku 2020 stanovila veľké ciele, kedy by chcela dosiahnuť náskoku v oblasti produktov a služieb alebo byť vzorom efektívnej činnosti a zodpovedného rozvoja. Mimo iné sa venuje športovým aktivitám a pomáha občianskemu združeniu ASPSA, kde jej hlavnou úlohou je podpora a rozvoj športu u zamestnancov automobilky. Práve na nich, na ľuďoch, ktorí si zvolili kariéru v PSA, záleží najviac.
PSA sa prvý krát objavuje v roku 2003, kedy sa rozhodlo o vybudovaní nového závodu pri Trnave. V tomto roku sa rovno položil základný kameň závodu, ktorého výstavba bola dokončená v roku 2005 a o rok neskôr sa spustila výroba. V tej dobe tu denne opustilo výrobný pás takmer 500 áut.
V roku 2007 prekročili hranicu stotisíceho automobilu, ktorým bol Peugeot 207. Tiež sa začala výroba modelu Citroen C3 Picasso. Postupne sa do výroby pridávali ďalšie modely a v roku 2012 sa už vyrobilo milión vozidiel. Dnes automobilku opustí viac ako 300 tisíc vozidiel ročne, vyrába sa tu niekoľko modelov áut, firma zbiera ocenenia a pýši sa unikátnymi technológiami automobilového priemyslu.
Ak vás láka práca s najnovšími technológiami v nadnárodnej automobilke, mali by ste skúsiť prácu v PSA. Uplatnenie nájdu odborníci, mechanici, špecialisti logistiky a kvality, ale aj absolventi vysokých či stredných škôl bez praxe. Absolventom bude hrať do karát, ak budú študovať v technických oboroch ako strojárstvo či elektrotechnika. Pre kariéru v PSA to však nie je podmienkou.
Okrem voľných pracovným miest, PSA ponúka aj výhody a benefity ako je možnosť kariérneho ale i osobnostného rastu, motivujúca mzda, stravovanie a ubytovanie, celoročné poistenie, zdravotnú starostlivosť ale i možnosť vzdelávania alebo firemné akcie. Poďte do toho a nájdite si kariéru v PSA.
Tie ktoré boli už nie sú
Absolútna nekompetentnosť vedenia Arogancia, zavádzanie, drzosť, hulákanie až bohorovnosť nadriadených Takmer žiadna komunikácia vedenia z podriadenými Vysoké pracovné tempo Nekonkurencie schopné platové ohodnotenie Prideľovanie prémií podľa osobných sympatií nadriadeného Znižovanie počtu výrobných pracovníkov a zároveň pridávanie práce tým zostávajúcim Aktívne kladenie odporu pri snahe si uplatniť zákonom danú dovolenku.
Radikálne zlepšiť a zintenzívniť komunikáciu a správanie z podriadenými.
-Kreativita planého sľubovania -Prezentovanie negatív ako výhod -Motivačné reči horšie ako v 400 stranovej motivačnej knižke. - Majstri v delegovaní a prenášaný zodpovednosti na nekompetentné osoby - 90% improvizácia riadenia - Spoznávanie nových kultúr ( Ukrajina, Srbsko, Bosna a Hercegovina, Moldavsko, Kirgizsko, Kazachstan, Vietnam a najnovšie India ) - takých cca 27. - umenie " pliesť z h*vna bič" - ukážka toho, ako sa to nemá robiť.
- nezmyselne podmienené prémie (človek nemôže mať choré dieťa alebo rodičov) po 1 dni prémie fuč (nútená dovolenka) - 13.ty podmienený PN-kou -hospodársky výsledok po 20-tich mesiacoch (akože za minulý rok, musieť byť stáleho v pomere) - fejkované tabuľky ergorotácie ( nevyváženosť práce) - iba na papieri. Na prvom mieste výroba - t.j. za každú cenu, fakt skoro za každú (odflaknuta robota, ignorovanie únavy operátorov) - ľudia si medzi sebou nerozumejú lebo je tu kvantum národnosti - a zaúčaj, informuj sa atp... keď ti nerozumie :-) (dvaja prekladatelia na halu - aj to nevedia všetky jazyky a samozrejme nestíhajú) a veselo sa pracuje. - špina, bodel, smrad. Niektorým chýbajú základné hygienické návyky.
Zobudiť sa a otvoriť oči. Nie s klapkami na očiach, krátkozrakosťou a vidinou krátkodobého zisku riešiť problémy.
Najlepšie asi bolo že obedy chodia priamo k zamestnancovi a tak človek nemusí strácať čas cestou do a z jedálne. Každé oddelenie má takú svoju jedáleň priamo na pracovisku kam príde obed
Šialené tempo, dalo by sa povedať riadený chaos. Na všetko málo času takže je tam o% priestor pre chybu. Čo je úplný nonsens, pretože žiadny človek nie je neomylný. Zvlášť keď ti cez ruky za zmenu prejdú stovky áut. Môžeš napr. 100x niečo namontovať bez problémov a 101x to tam stále nepasuje. Alebo nemôžeš ani za boha nájsť kábel ktorý potrebuješ a už si sa zdržal. Si v sklze ktorý nemôžeš dohnať pretože tam nie je priestor kde to dohnať. Už na pohovore veľa zavádzajú napr. hovoria, že osobné ohodnotenie je od 20 - 160€ ale priemerne 100€. Reálne vo výrobe majú ľudia raz za čas 20€. Naozaj by ma zaujímalo ako vypočítali ten priemer 100€. Ďalšou zavádzajúcou informáciou je striedanie postov. To je tiež hlúposť. Keď som sa na to po čase aj pýtal tak mi bolo povedané, že by to znížilo produktivitu práce. Takže zo svojho miesta sa človek nikam nepohne. A sranda na záver. V zdravotnom stredisku nám jedna pani ukazovala ako sa máme správne hýbať a preťahovať si svaly. Mala asi 150kg a prvé čo Vás napadne je že jediný pohyb ktorý ona pozná je z gauča k chladničke. A zaklincovala to keď sa polovicu cvičenia hrala s telefónom. Je to ako keby ste prišli do fitka a Vašou trénerkou bola Raspuša z filmu Norbit. Ďalšou vecou ktorá je skôr zaujímavá ako problematická sú cudzinci. Na pohovore mi personalistka povedala že u nich pracujú nejaký, opakujem nejaký Srbi a Ukrajinci. Že či som s tým v pohode? Hovorím že áno. Prídem do linku a tam sú z 20 ľudí, 4 Slováci :D. Chalanisko čo ma zaúčal mi hneď povedal že to je takto v celom podniku a že hneď ako ma zaučí odchádza. Pýtam sa prečo? Vraví že časom na to prídem. A prišiel som. V Trnave sa úplne v pohode dá nájsť lepšie platená práca a človek sa aj menej narobí. To len tí cudzinci odtiaľ môžu odísť maximálne tak späť do svojej krajiny.
Získajte nových kvalitných zamestnancov vďaka tomuto profilu na eKariera.sk
Spravovať tento profilKto sme? Na trhu pôsobíme už viac ako 25 rokov. Zo svojej základne v Českej republike…
Scania v skratke Svoje dedičstvo si v Scanii nesieme…
ŠKODA Auto je najznámejšia česká značka automobilov. Sídlo nájdeme v Mladej Boleslavi,…
MTA je vedúcou spoločnosťou v obore navrhovania a výroby elektronických a…