Dynamická práca, kde nerobíte stále to isté ale naozaj si tam prejdete všetkým od logistiky, reklamácie, jemnú administratívu, zákaznícky servis po priamy predaj. Väčšinou práca v mladom kolektíve ľudí, pričom viete tu naozaj nadviazať dobré kamarátstva (nehovorím o vedení). Máte zamestnanecké zľavy pri nákupoch cez Alzu, väčšinou len 5-10% ale niekedy keď sa zadarí tak aj cez 30% a vo výnimočných prípadoch aj 50%, záleží od produktu a akú má na ňom Alza maržu.
Prácu vám pomaly na týždennom poriadku znepríjemňujú väčšie či menšie systémové výpadky. To však nie je najhoršia vec a dá sa pri tom existovať. Čo je však najhoršie na pozícii "sales specialist" je obrovský nátlak vedenia na váš výkon v predaji služieb a to akým štýlom sa hodnotí. Ak si myslíte, že práca na pobočke je hlavne o pohodlnom výdaji objednávok, ich spracovavanie a poskytovanie informácii zákaznikov ste na veľkom omyle, to je pre ujov nad vami druhoradé, pre nich je alfa a omega aké čísla im prinesiete. Na každý mesiac dostávate predajný plán, kde máte zadefinované koľko čistej marže musíte pobočke priniesť v doplnkových službách ako aj produktoch (železo). Tieto plány vám nastavuje šéf a je vám to prezentované ako veľmi dobre splniteľný plán, aby ste si hlavne vy dobre zarobili. Realita je taká, že pri tomto pláne ide hlavne o to, aby ste predajmi sami zaplatili personálne náklady firme za vás, trafené ja viem. Inými slovami to, že zvládate všetky procesy a udržujete pobočku v chode, za to vám Alza akoby neplatí... teda samozrejme hej máte v zmluve nejaký základ ktorý dostanete aj kebyže nepredáte nič, lenže ak ten plán nesplníte myslím dva krát po sebe proste vás vyhodia. Motivácia jak kráva čo. O splniteľnosti týchto plánov asi len toľko, že buď patríte medzi vzácnu menšinu ľudí čo majú v sebe fakt talent presviedčania (poznal som len jedného) alebo začnete klamať zákazníkov, čo robí asi väčšina ľudí na tejto pozícii. Ja osobne som na to však nemal svedomie a nedokázal sa zbaviť chrbtovej kosti :) Ak sa vám nejakým zázrakom a šťastím podarí splniť plán, šéf vám s radosťou ten plán na ďalší mesiac zvýši pod ušľachtilým cieľom spraviť z vás lepšieho predajcu (alebo v preklade vyžmýkať z vás viac zisku). Môže sa stať, že plán preplníte a vtedy vám maximálne cca 20% pridajú k províziam, čo je však ale zahul, že keď naopak plán splníte na menej ako 75% tak nedostane ako províziu z predajov nič, všetko si nechá Alzák... opäť super pozitívna motivácia a dôvod prečo toľko ľudí to vzdá po prvých mesiacoch :)
Zľavy na produkty
Človek často krát nemal čas sa ani napiť alebo si odskočiť na toaletu.
zamestnanecke zlavy
vsetko ostatne , managment neskuseny mlady ludia ktory sa tvaria akoby bol pupok sveta , clovek je len cislo nic viac , pobocka v ke je jeden sklenik , sklad bez okna . Managerka mlade neskusene dievca ktore sa tam dostalo len preto že sa vedela sturit do xxx . Katastrofa nikdy viac
Povodna myšlienka firmy, ktorá ale neplatí vobec
Neúcta k zamestnancom, podmienky, ktoré ponúkaju su splnené len pre vyvolenú vzorku. Totálny nezáujem o zlepšenie podmienok,, napriek tomu neustále zvyšované požiadavky z ich strany. Nič si nevážia, iba čísla
Počúvať aj ľudí na dolných pozíci
Predajca
Katastrofálne vedenie, príliš veľa práce na 1 človeka, za neprimeraný plat
Žiadne
Tejto spoločnosti sa vyhnite oblúkom . Keď nemáte nejaké životné ciele alebo ambície tak táto práca bude pre vás ako stvorená . Manažment úplne neschopný . Keď upozornite na nejaku chybu už vás majú pod drobnohľadom a už len čakajú dokým niečo neurobíte. Keď tu nastúpite tak vám naslubuju hory doly a pritom realita je niekde inde . Taktiež keď vás príjmu na nejaku pozíciu zabudnite že ju aj budete robiť .Zabudnite na ich nejaký adaptacny proces ,môžte sa tak adaptovať jedine na ploche . Keď sme už pri tej ploche ,kľudne vás tam nechajú samého aj 3 hodiny . Však čo hlavne rob čísla . Ak máte nejakú sebaúctu tak sa tejto práci vyhnite oblúkom . Slová na záver v alze nikdy viac
na výber 8 alebo krátky-dlhý týždeň.
Asi všetko. Deti bez akejkoľvek praxe sú teamleaderi. Mikromanagement ,ale že totálny. Normálne merajú čas ako dlho vám trvá ísť na WC. V letných mesiacoch je tam peklo 40+, no hrozné podmienky. Ako dočasný zamestnávateľ dobré, ale utekať odtial čo najskôr. Arogancia, neochota, povýšenectvo a chrapúňstvo najvyššieho levelu.
Kolegovia
Totálne toxické a neschopne vedenie, podrs tašky pre pepikov, bez vlastného názoru a presadenie si svojich potrieb, maximálne si nevážia ľudí
Zamestnanecke zlavy
Zaostaly system, zaostaly manazment. Zazemie na predajniach. Manazment robia vacsinou mladi chalani, ktori nemaju sajnu, ako to na prevadzkach chodi a ako by sa malo menezovat. Ked sa vam dari, tak su vsetci ticho. No pri prvom probleme, ktory ani nemusite sposobit vy, vas hodia cez palubu a daju vam to vyzrat. Nerealne vysoke ciele, ktore su dlhodobo nesplnitelne. Firma dvoch tvari. V reklamach sa prezentuje nadcasovo az futuristicky, na predajni zakaznici cakaju v rade, lebo zas nejde system. Zazemie pre personal vyzera horsie, nez vysokoskolske internaty. Pocitace snad zazili este Windows 98 a citacky aj 95. Vsetci vedia vsetko a nikto nevie nic. V celej firme vladne chaos a chcu po vas aby ste vedeli vsetko na profesionalnej urovni od logistiky po legislativu, zatial co na centrale je na kazdu poziciu specializovany clovek. Znudeny menezment chodi kontrolovat predajne a zamerne hladaju chyby. Ked uz nie je co vytknut, zacnu vam kontrolovat prach aj pod nabytkom. Cele fungovanie firmy posobi demotivacne a vy sa vlastne nemate na koho obratit, lebo vacsinou su nedostupni, alebo vam skratka nevedia poradit. Velmi zla a slaba az nulova komunikacia zmien vo firme. Velmi vela komunikacnych kanalov a dat - mail, teams, asana, powerbi, sharepoint, wiki, intranet...neviete kde sa kedy co zmeni, pribudne, odbudne, je to nerealne vsetko odsledovat a pri tom este podavat vykon na predajni. Realna pracovna doba prevysuje otvaracie hodiny - rano chodite viac, nez o hodinu skor aby ste naskladnili tovar, nasledne 12 hodin predavate a riesite vsetky vyssie spomenute veci. Po zatvoreni vas caka dalsia hodina na pripravenie tovaru a skladu. Tieto hodiny NEMATE ZAPLATENE. Alza nepreplaca nadcasy, ste plateni od vykonu a menezment nabada, aby ste si dochadzku zadavali iba na otvaraciu dobu - aby ste mali papierovo lepsi vykon, co je koho po tom, ze ste tam o 2 hodiny dlhsie, ze? Medzi kolegami, hlavne vedenim prekypuje falos. Ohovaranie a nasledne klamstva. Po za chrbat ste na nic, ked sa stretnete osobne tak sa nahodia falosne usmevy a vsetko zrazu klape. Neustale tlaky z hora a vas z prevadzky, ktory mate priamu spatnu vazbu od zakaznikov nikto neposlucha. Zakaznik si moze vymysliet na vas staznost a firma vas potopi! Vobec to nebude ani riesit, hned sa zakaznikovi ospravedlnia a vy mate problem! Na osobny zivot ZABUDNITE! Mate volny den? Pripravte sa na pretlak sprav v pracovnej skupine o vsetkom a zaroven o nicom. Pripravte sa ze vam menezer bude volat pocas volneho dna, ze ste neurobili to to a to a co vsetko mate urobit, ked pridete do prace. Pripravte sa na to, ze budete mat rozplanovany volny den a zrazu vas stiahnu do roboty. To, co v inych firmach robia 3 ludia tu pozaduju od jedneho. Samozrejme za vyplatu iba za jedneho. Firma sa vsade prezentuje a chvali ako je nad vecou, ako je technologicky vyspela. Zamestnanci to vidia trochu inak. Najviac kazdeho, kto robi v alze stve, ze cita clanky, ako sa alze dari, aky ma narast obratu, zisku a zamestnanci dostavaju stale postihy, pokuty a nerealne ciele, aby ich nesplnili, aby ich alza nemusela zamsetnancom zaplatit. Ciel alzy je nechat vsetko na "stroje" a ludi uplne eliminovat. Dokazom toho je zatvaranie prevadzok a rozsirovanie alzaboxov. Som zvedavy, ako vam zakaznik natrepe do neustale pokazenych alzaboxov televizor na reklamaciu. Zatvorite prevadzky, vyhodite ludi a budete muset najat technikov, ktori budu mat dennodenne kopec vyjazdov, pretoze tie alzaboxy viac nejdu, ako idu. Slepa vetva, alza coskoro padne na hubu. Uz sa to prejavuje tym, ze zamestnaju kazdeho, kto ma 2 ruky, 2 nohy a vie rozpravat. Obrovska fluktuacia. Ruky prec od tejto potapajucej sa trosky menom Alza.
Bezvyznamne. Manazment ma na haku. Vsade boli, vsetko videli, su bezchybni a jedinecni....v ich hlavach.
Niekedy lepšia cena pri nákupe so zamestnaneckou zľavou
V Alze platí heslo: ČÍM VIAC PRACUJEŠ TÝM VIAC ROBOTY TI NADELIA Perspektíva rastu vo firme je nulová. Nikdy sa nedostanete na lepšiu pozíciu, vždy vezmú človeka zvonku na akúkoľvel teamleadersku pozíciu. Oddelenia medzi sebpu nespolupracujú, infolinka funguje: ,,niečo si vymyslím, len už nech mi dajú zákazníci pokoj".
Zobuďte sa, ľudia sa tam striedajú ako na kolotoči. Túto otázku položte terajším zamestnancom ????
- zamestnanecké zľavy aj keď nie vždy su výhodné tak určite niektore veci kúpite za celkom dobrú cenu - dovolenku vám väčšinou dajú vtedy keď chcete aj keď nie vždy a nie každý vedúci smeny je ochotný
V podstate všetko ostatné. Čokoľvek čo Vám povedia pri pohovore alebo školení je z 90% hlúposť. Ja osobne som siel do alzy ako skladník počas pandémie pretože mi skončila práca ktoru som mal. Nemal som veľké očakávania. Pracoval som na roznych pozíciách v roznych firmách a to čo som sa naučil je že čím väčšia firma tým väčšinou horšie a v českých firmach to je väčšinou zlé. Takže ako vravím čakal som že to nebude žiadna prechádzka. Ale to čo sa deje v tej firme tak to som nečakal ani omylom. Vopred upozorňujem že všetko co uvadzam sa dialo na konkretnom pracovisku kde som posobil ja a netuším ci to je take všade. Úvodné školenie - pri mojom príchode žiadne neexistovalo. Netvrdím že to je jadrova fyzika ale aspoň ukázať kde su záchody prípadne jedáleň a nejaká základné pravidlá by neuškodili. Plat - zo začiatku sa tam dalo zarobiť celkom pekne na to že nemusíte mať žiadnu školu a zoberú asi hocikoho. Plat tvorí základná zložka ktorú dostanete vždy plus priplatky na dopravu a za sviatky a víkendy. Najzaujímavejšia je variabilna zložka ktora zo začiatku fungovala lebo ak ste sa fakt hecli tak vam dali celkom pekne peniaze naviac. Funguje to na princípe bodov ktore dostávate za jednotlivé úkony a zaznamenáva ich váš skener. Napriek tomu že vám ich na konci mesiaca väčšinou trošku strhli aby ste nezarobili moc vela tak sa to celkom oplatilo. Neskôr to vymysleli tak že variabilku sice nezrušili ale nedá sa dosiahnuť. Takže nedostanete nič naviac. Tuto zmenu nám nikto neoznámil jednoducho sa niekto rozhodol a jedneho dňa to zmenili a hotovo. Pracovné tempo - tempo je extrémne väčšina nových odíde v priebehu týždňa. Niektorí odvážnejší vydržia aspoň do prvej výplaty. Fluktuácia - neskutočná až na pár výnimiek sa tam v podstate neoplatí ani nejak nadväzovať kontakt lebo je velmi pravdepodobné že toho človeka zajtra už aj tak neuvidíte Nadriadení - ja osobne som mal lepšiu skúsenosť lebo na mojom oddelení bol človek ktoremu sme boli viac menej ukradnutí a tak nám dal celkom pokoj. Ale viem že na niektorých oddeleniach to bolo horšie niektorí boli schopní kontrolovať koľko času trávite na toalete pripadne ste si museli hlásiť čas prestávky niekoľko dni vopred. Niektorí vedeli byť dosť
-zamestnanecké zľavy
-pravidelné a skoro každodenné chodenie do práce pred začatím pracovnej doby z dôvodu množstva práce a zároveň ostávanie v práci vždy dlhšie, aby boli normy a všetko čo je vyžadované splnené. Ročne to bolo viac ako 150 hodín ktoré nikdy neboli preplatené -absolútne zle zaškoľovanie cez internet, videa a testy a neustále odkazovanie sa na internet a samovzdelávanie. Na rozdiel od iných firiem kde práca nie je ani z 10% tak náročná, zaškoľovanie trvá mesiac v triede so školiteľom. Školiteľ odpovedá na otázky nových zamestnancov a všetky nové pojmy a procesy sú dôkladne vysvetlené. V Alze je toto len na papieri aby firma bola krytá keď zamestnanec poruší pracovný postup z dôvodu že o ňom vôbec nevedel a bol nedostatočne zaškolený a tým pádom firma mu súdne dá zaplatiť poplatok/pokutu. TOTO SA V ALZE DEJE !!! -firma ktorá sa pýši prívlastkom inovatívna, pracuje v programe ktorý bol zastaralý pred 10 rokmi a nie je deň kedy by nebol výpadok. Staré a katastrofálne pracovné pomôcky pre zamestnancov -neustála negatívna motivácia zo strany manažmentu. Nulová tolerancia k chybám a denno-denné vyhrážanie sa strhávaním peňazí z výplaty za všetko. Za 30 rokov práce vo vyše ako 20 rôznych firmách a v 10 tich krajinách sveta som nevidel horší manažment ako v Alze. Je všeobecne známe že české firmy ako Planeo, Okey atd. majú veľmi zlú povesť čo sa týka vzťahu manažmentu k zamestnancom ale skúsenosť v Alze ma aj tak prekvapila. Firma je OK na krátku skúsenosť a človek si potom váži zahraničné firmy, ktoré sú, čo sa týka riadenia firmy a vzťahu k zamestnancom 10 aj 20 rokov dopredu. Kde zamestnanci nie sú len čísla a jediná na čom záleží je zisk, peniaze a peniaze.,.. a peniaze. PS: Alza momentálne nemá konkurenciu, takže predpokladám že nebude nič zo strany manažmentu meniť, prečo by aj. Ale čoskoro sa to zmení.. prichádza nový hráč na trh. Čas ukáže.
Firma sa vyslovene bojí a stráni kritiky. Naopak, firma uprednostňuje chválenie sa a samo-dokazovanie si dokonalosti a výnimočnosti. Bolo nie len mne viac krát naznačené, že akákoľvek kritika stredného a vyššieho manažmentu je neakceptovateľná a bola okamžite potrestaná
zľavy kolegovia prostredie
plat buzerácia z vedenia štandardy, normy
Plat, miestami šikovní ľudia
Nezmyselné vyhadzovanie, mizerné zaškolenie na pobočke
Skvelý zárobok ak je človek šikovný, práca s ľuďmi, nie je platový strop, skvelý kolektív kde si celá firma tyká, práca pre veľkú a stabilnú spoločnosť. Práca je vhodná pre ľudí ktorých baví technika a vyznajú sa v nej + majú skúsenosti s predajom tovaru a služieb.
Poddimenzované prevádzky, málo ľudí na pobočkách, veľký nápor nespokojných zákazníkov, ak človek robí krátky/dlhý nemá cez víkendy pauzu, veľmi ťažký tovar v skladoch. Jeden človek robí prácu za dvoch, dvaja ľudia robia prácu za štyroch atď.
Doplniť ľudí na pobočky.
Práca v maldom kolektíve Možnosť postupu v rámci spoločnosti Možnosť vysloviť svoj názor a zlepšovať niektoré veci
Častokrát sa stáva, že ľudia medzi sebou ako jednotlivci nekomunikujú, takmer nikto sa nepýta na názor druhých a potom vznikajú zbytočné problémy a komplikácie. Komunikácia ja základom fungovania akejkoľvek firmy a myslím, že na tej našej by občas jednoducho bolo treba zapracovať.
Super jednanie s ľuďmi a veľká empatia zo strany zamestnancov k zákazníkom. Priateľský a ochotný kolektív. Dobré medziľudské vzťahy na pracovisku. Ochota pomáhať jeden druhému.
Pracovný čas málo flexibilný
Značka Síla a prosperita Růst Benefity Postavení na trhu
? Nic me nenapadá
Benefity, moznost zarobit si nad fixny plat, pracovne prostredie (satna, kuchynka)
Pristup vedenia, nepreplacanie nadcasov, slabe ohodnotenie zamestnancov (fixna zlozka)