Recenzie, skúsenosti a hodnotenia zamestnávateľa Alza

2 Hodnotilo 24 užívateľov
3x
4x
4x
3x
10x
24 užívateľov už hodnotilo
27% zamestnancov firmu odporúča
33% zamestnancov hodnotí firemnú perspektívu pozitívne
Kultúra a hodnoty
14x
Kariérne príležitosti
15x
Vedenie spoločnosti
14x
Rovnováha práca – osobný život
14x
Benefity
14x
Zoradiť podľa:

Hodnotenie

Podľa odporúčania

Perspektíva firmy

Zobraziť hodnotenia od

Alza - 03.07.2024

Otrocina

Bývalý zamestnanec Pred 5 mesiacmi Bratislava

Pozitíva firmy

Zľavy na produkty

Negatíva firmy

Človek často krát nemal čas sa ani napiť alebo si odskočiť na toaletu.

Alza - 21.05.2024

jedna katastrofa

Bývalý zamestnanec Pred 6 mesiacmi Bratislava Perspektíva

Pozitíva firmy

zamestnanecke zlavy

Negatíva firmy

vsetko ostatne , managment neskuseny mlady ludia ktory sa tvaria akoby bol pupok sveta , clovek je len cislo nic viac , pobocka v ke je jeden sklenik , sklad bez okna . Managerka mlade neskusene dievca ktore sa tam dostalo len preto že sa vedela sturit do xxx . Katastrofa nikdy viac

Bývalý zamestnanec Pred 8 mesiacmi Bratislava

Alza - 02.02.2024

Neodporúčam

Bývalý zamestnanec Pred 10 mesiacmi Bratislava

Pozitíva firmy

Povodna myšlienka firmy, ktorá ale neplatí vobec

Negatíva firmy

Neúcta k zamestnancom, podmienky, ktoré ponúkaju su splnené len pre vyvolenú vzorku. Totálny nezáujem o zlepšenie podmienok,, napriek tomu neustále zvyšované požiadavky z ich strany. Nič si nevážia, iba čísla

Odporúčanie pre management

Počúvať aj ľudí na dolných pozíci

Bývalý zamestnanec Pred 1 rokom Bratislava Perspektíva

Pozitíva firmy

Dynamická práca, kde nerobíte stále to isté ale naozaj si tam prejdete všetkým od logistiky, reklamácie, jemnú administratívu, zákaznícky servis po priamy predaj. Väčšinou práca v mladom kolektíve ľudí, pričom viete tu naozaj nadviazať dobré kamarátstva (nehovorím o vedení). Máte zamestnanecké zľavy pri nákupoch cez Alzu, väčšinou len 5-10% ale niekedy keď sa zadarí tak aj cez 30% a vo výnimočných prípadoch aj 50%, záleží od produktu a akú má na ňom Alza maržu.

Negatíva firmy

Prácu vám pomaly na týždennom poriadku znepríjemňujú väčšie či menšie systémové výpadky. To však nie je najhoršia vec a dá sa pri tom existovať. Čo je však najhoršie na pozícii "sales specialist" je obrovský nátlak vedenia na váš výkon v predaji služieb a to akým štýlom sa hodnotí. Ak si myslíte, že práca na pobočke je hlavne o pohodlnom výdaji objednávok, ich spracovavanie a poskytovanie informácii zákaznikov ste na veľkom omyle, to je pre ujov nad vami druhoradé, pre nich je alfa a omega aké čísla im prinesiete. Na každý mesiac dostávate predajný plán, kde máte zadefinované koľko čistej marže musíte pobočke priniesť v doplnkových službách ako aj produktoch (železo). Tieto plány vám nastavuje šéf a je vám to prezentované ako veľmi dobre splniteľný plán, aby ste si hlavne vy dobre zarobili. Realita je taká, že pri tomto pláne ide hlavne o to, aby ste predajmi sami zaplatili personálne náklady firme za vás, trafené ja viem. Inými slovami to, že zvládate všetky procesy a udržujete pobočku v chode, za to vám Alza akoby neplatí... teda samozrejme hej máte v zmluve nejaký základ ktorý dostanete aj kebyže nepredáte nič, lenže ak ten plán nesplníte myslím dva krát po sebe proste vás vyhodia. Motivácia jak kráva čo. O splniteľnosti týchto plánov asi len toľko, že buď patríte medzi vzácnu menšinu ľudí čo majú v sebe fakt talent presviedčania (poznal som len jedného) alebo začnete klamať zákazníkov, čo robí asi väčšina ľudí na tejto pozícii. Ja osobne som na to však nemal svedomie a nedokázal sa zbaviť chrbtovej kosti :) Ak sa vám nejakým zázrakom a šťastím podarí splniť plán, šéf vám s radosťou ten plán na ďalší mesiac zvýši pod ušľachtilým cieľom spraviť z vás lepšieho predajcu (alebo v preklade vyžmýkať z vás viac zisku). Môže sa stať, že plán preplníte a vtedy vám maximálne cca 20% pridajú k províziam, čo je však ale zahul, že keď naopak plán splníte na menej ako 75% tak nedostane ako províziu z predajov nič, všetko si nechá Alzák... opäť super pozitívna motivácia a dôvod prečo toľko ľudí to vzdá po prvých mesiacoch :)

Bývalý zamestnanec Pred 1 rokom Bratislava

Pozitíva firmy

Predajca

Negatíva firmy

Katastrofálne vedenie, príliš veľa práce na 1 človeka, za neprimeraný plat

Bývalý zamestnanec Pred 1 rokom Bratislava

Pozitíva firmy

Žiadne

Negatíva firmy

Tejto spoločnosti sa vyhnite oblúkom . Keď nemáte nejaké životné ciele alebo ambície tak táto práca bude pre vás ako stvorená . Manažment úplne neschopný . Keď upozornite na nejaku chybu už vás majú pod drobnohľadom a už len čakajú dokým niečo neurobíte. Keď tu nastúpite tak vám naslubuju hory doly a pritom realita je niekde inde . Taktiež keď vás príjmu na nejaku pozíciu zabudnite že ju aj budete robiť .Zabudnite na ich nejaký adaptacny proces ,môžte sa tak adaptovať jedine na ploche . Keď sme už pri tej ploche ,kľudne vás tam nechajú samého aj 3 hodiny . Však čo hlavne rob čísla . Ak máte nejakú sebaúctu tak sa tejto práci vyhnite oblúkom . Slová na záver v alze nikdy viac

Alza - 13.03.2023

Mikro-management

Bývalý zamestnanec Pred 1 rokom Bratislava

Pozitíva firmy

na výber 8 alebo krátky-dlhý týždeň.

Negatíva firmy

Asi všetko. Deti bez akejkoľvek praxe sú teamleaderi. Mikromanagement ,ale že totálny. Normálne merajú čas ako dlho vám trvá ísť na WC. V letných mesiacoch je tam peklo 40+, no hrozné podmienky. Ako dočasný zamestnávateľ dobré, ale utekať odtial čo najskôr. Arogancia, neochota, povýšenectvo a chrapúňstvo najvyššieho levelu.

Alza - 24.02.2023

Vedúci zmeny

Súčasný zamestnanec Pred 1 rokom Bratislava Perspektíva

Pozitíva firmy

Kolegovia

Negatíva firmy

Totálne toxické a neschopne vedenie, podrs tašky pre pepikov, bez vlastného názoru a presadenie si svojich potrieb, maximálne si nevážia ľudí

Súčasný zamestnanec Pred 3 roky Bratislava Perspektíva

Pozitíva firmy

Zamestnanecke zlavy

Negatíva firmy

Zaostaly system, zaostaly manazment. Zazemie na predajniach. Manazment robia vacsinou mladi chalani, ktori nemaju sajnu, ako to na prevadzkach chodi a ako by sa malo menezovat. Ked sa vam dari, tak su vsetci ticho. No pri prvom probleme, ktory ani nemusite sposobit vy, vas hodia cez palubu a daju vam to vyzrat. Nerealne vysoke ciele, ktore su dlhodobo nesplnitelne. Firma dvoch tvari. V reklamach sa prezentuje nadcasovo az futuristicky, na predajni zakaznici cakaju v rade, lebo zas nejde system. Zazemie pre personal vyzera horsie, nez vysokoskolske internaty. Pocitace snad zazili este Windows 98 a citacky aj 95. Vsetci vedia vsetko a nikto nevie nic. V celej firme vladne chaos a chcu po vas aby ste vedeli vsetko na profesionalnej urovni od logistiky po legislativu, zatial co na centrale je na kazdu poziciu specializovany clovek. Znudeny menezment chodi kontrolovat predajne a zamerne hladaju chyby. Ked uz nie je co vytknut, zacnu vam kontrolovat prach aj pod nabytkom. Cele fungovanie firmy posobi demotivacne a vy sa vlastne nemate na koho obratit, lebo vacsinou su nedostupni, alebo vam skratka nevedia poradit. Velmi zla a slaba az nulova komunikacia zmien vo firme. Velmi vela komunikacnych kanalov a dat - mail, teams, asana, powerbi, sharepoint, wiki, intranet...neviete kde sa kedy co zmeni, pribudne, odbudne, je to nerealne vsetko odsledovat a pri tom este podavat vykon na predajni. Realna pracovna doba prevysuje otvaracie hodiny - rano chodite viac, nez o hodinu skor aby ste naskladnili tovar, nasledne 12 hodin predavate a riesite vsetky vyssie spomenute veci. Po zatvoreni vas caka dalsia hodina na pripravenie tovaru a skladu. Tieto hodiny NEMATE ZAPLATENE. Alza nepreplaca nadcasy, ste plateni od vykonu a menezment nabada, aby ste si dochadzku zadavali iba na otvaraciu dobu - aby ste mali papierovo lepsi vykon, co je koho po tom, ze ste tam o 2 hodiny dlhsie, ze? Medzi kolegami, hlavne vedenim prekypuje falos. Ohovaranie a nasledne klamstva. Po za chrbat ste na nic, ked sa stretnete osobne tak sa nahodia falosne usmevy a vsetko zrazu klape. Neustale tlaky z hora a vas z prevadzky, ktory mate priamu spatnu vazbu od zakaznikov nikto neposlucha. Zakaznik si moze vymysliet na vas staznost a firma vas potopi! Vobec to nebude ani riesit, hned sa zakaznikovi ospravedlnia a vy mate problem! Na osobny zivot ZABUDNITE! Mate volny den? Pripravte sa na pretlak sprav v pracovnej skupine o vsetkom a zaroven o nicom. Pripravte sa ze vam menezer bude volat pocas volneho dna, ze ste neurobili to to a to a co vsetko mate urobit, ked pridete do prace. Pripravte sa na to, ze budete mat rozplanovany volny den a zrazu vas stiahnu do roboty. To, co v inych firmach robia 3 ludia tu pozaduju od jedneho. Samozrejme za vyplatu iba za jedneho. Firma sa vsade prezentuje a chvali ako je nad vecou, ako je technologicky vyspela. Zamestnanci to vidia trochu inak. Najviac kazdeho, kto robi v alze stve, ze cita clanky, ako sa alze dari, aky ma narast obratu, zisku a zamestnanci dostavaju stale postihy, pokuty a nerealne ciele, aby ich nesplnili, aby ich alza nemusela zamsetnancom zaplatit. Ciel alzy je nechat vsetko na "stroje" a ludi uplne eliminovat. Dokazom toho je zatvaranie prevadzok a rozsirovanie alzaboxov. Som zvedavy, ako vam zakaznik natrepe do neustale pokazenych alzaboxov televizor na reklamaciu. Zatvorite prevadzky, vyhodite ludi a budete muset najat technikov, ktori budu mat dennodenne kopec vyjazdov, pretoze tie alzaboxy viac nejdu, ako idu. Slepa vetva, alza coskoro padne na hubu. Uz sa to prejavuje tym, ze zamestnaju kazdeho, kto ma 2 ruky, 2 nohy a vie rozpravat. Obrovska fluktuacia. Ruky prec od tejto potapajucej sa trosky menom Alza.

Odporúčanie pre management

Bezvyznamne. Manazment ma na haku. Vsade boli, vsetko videli, su bezchybni a jedinecni....v ich hlavach.