Nadpriemerný plat načas, niektorí kolegovia
Managment smien, rodinkárstvo, selektovanie ľudí Nie je normálne aby ma riaditeľ vyhodil z kolektívu a z práce ku dňu 8.3 za to že som podla neho neefektívny. Chýbalo mi ku koncu skušobnej doby 7 dni od toho dátumu. Managment smien je veľmi chaoticky zo strany vedenia. Toľko k tomu. Nikdy viac už.
Neselektovať ľudí, miesto nadávania poradiť a kvalitne zaučiť.
Mzda na čas
Pracovala som v Kauflande na oddelení pultov. Čo sa týka samotnej práce, tá ma bavila, ale počase som mala pocit, že pracujem na celých pultoch sama. Čo sa týka vedenia, nebudem ani komentovať. Ked človek lieta celý den, je logické, že sa spotí a náhle prechladne a to nevravím o tom koľko krát som bola seknutá a podobne. Ked sa rozhodnete ísť na PN automaticky dáte vedieť ako prvému vedúcemu pultov a on je povinný poslať túto infomáciu dalej. To sa asi nestalo nakoľko mi další den vyvolával riaditeľ a aj personálna so slovami "čo to má znamenať, kde som ?" a pod. Čo sa týka pracovného času, pracovala som z minúty na minútu, pretože rozpis sa menil každú chvíľu a to, ani nevravím o tom zadalení dní, kedy som pracovala aj týžden vkuse ranné smeny. Pokial dobre viem a dobre som počula, na oddelení mäsa, by mal pracovať mäsiar, ktorý o tom mäse vie niečo viac, ako dievča čo tam pracuje 8 mesiacov a z toho prvý krát na mäsa ma dali vo štvrtok čo asi ako každý vie je ten najťažší den v týždni a ešte k tomu prišla kontrola a zákazník mi dal studenú sprchu ked som mu nevedela odpovedať na otázku či je to mäso zadné alebo predné, + že som nemala za to ani zaplatené kedže som bola pridelená na párkoviny, syry a salámy. Mala som šťastie, že som mala ochotného kolegu, ktorý mi aspoň vysvetlil ako sa zapisujú jednotlivé veci pri mäse. Týmto som chcela len povedať, že ludia ktorý pracujú v kancelárií a riadia sa číslami asi reálne nestáli na prevádzke a nezažili si to. Ešte jedna taká vec - ked sa nám pokazil stroj na krájanie, riaditeľ behal okolo mňa, ako splašená sliepka a tváril sa ako on všetko vie pritom nevedel ani rozobrať stroj a zistiť v čom je chyba, ked som stroj rozobrala, po dvoch mesiacoch čo som tam pracovala, spýtal sa ma, "ty vieš rozobrať stroj?", mala som kopec vecí na jazyku, čo by som mu povedala, ale zdržala som sa. Moja práca v Kauflande skončila skrz toho, že som bola chorá a riaditeľ mal mindráky z toho že mu tam nemá kto robiť, čiže mi dal okamžitú výpoved.
Nič pozitivne
Nezažila som aby sa človek bál ísť do prace, strašný nátlak na rýchlosť a kvalitu prace, zaučenie minimálne, brigádnici dokonca nemajú zdravotne preukazy, niektorý ani menovky čo by malo byt základ… Po mojej skúsenosti nikdy viac Kaufland si neváži zamestnancov.
nenesiete hmotnú zodpovednosť za tovar, nedávajú sa k náhrade schodky pri inventúre, dĺžka zmeny max 9,75hod, prac. prestávka min.30 a max 35 min., elektronické snímanie dochádzky, výplata načas, vykladanie na kartóny, v rozumnej miere sa dá dohodnúť s vedúcim, darčeková poukážka, vitamínové balíčky, multisport karta, zľavová karta, zamestnanecký portál connect,
musíte zvládať prácu na viacerých oddeleniach, je to práca s ľuďmi, zmeny môžu byť 6 dní po sebe 9,75hod, to že máte skrátený úväzok neznamená, že každý deň budete pracovať napr. 4 hodiny ale podľa potreby - t.j. plánu nasadenia zamestnancov, je treba chodiť aj natlačiť košíky - či je zima, alebo leto..., na prestávku nemôžete ísť hocikedy - musíte sa nahlásiť príslušnému vedúcemu dňa a ten Vám musí povoliť, že môžete ísť! väšinou sa nerobia nočné zmeny, je potrebné vedieť pracovať z elektrickým paletovým vozíkom, stav elektrických paletových vozíkov je katastrofálny - slabé baterky, stále vybité, slabé zapracovanie - musíte byť rezistentný, hlavne zo začiatku, normy na vykladanie jedného boxu - 25 resp. 20 min...., veľká veľkosť predajne, stavanie čiel podľa noriem, plánovanie zmien max na týždeň dopredu, zmeny sa dynamicky menia podľa potrieb, NUTNÁ kontrola dochádzky - resp. zmien v nej každý deň! Nie je možné nič si plánovať vopred, flexibilné konto pracovného času - neplatí, že odrobíte za mesiac stanovený počet hodín - potom dobiehate, ak nie ste plánovaný, plánovanie počtu zamestnancov na základe hodinového výkonu, napr. ak filiálka neurobí ani 5000€ tržieb za hodinu, posielajú zamestnancov domov na náhradné voľno a je jedno, že nie je povykladané, upratané....porobené! Zastupiteľnosť je biedna. Ak máte deti, neodporúčam. Alebo teda len na to, aby ste mali príjem a hľadať niečo iné. Väčšina zamestnancov sa buď bojí povedať svoj názor - že kde by išli pracovať - kto ich zoberie, alebo je tu druhá skupina, ktorá potebuje peniaze - úver, deti, účty.... zvyšok sa len melie a strieda. Kto nevydrží viac ako dva týždne, toho ani nezaúčam. Je to zbytočne vynaložená energia. Za zaúčanie zamestnanca vôbec nič nedostanete, akurát spomaľuje vašu prácu a bez efektu budúcej pomoci. Nesmiete si prácu a ľudí pripúšťať k telu, urobiť si svoje, neriešiť intrigy a odísť. Čo sa stane v Kauflande, zostane v Kauflande. - PPO TOVAR
Ako argument, že máme menšie normy na hodinový výkon ako LIDL a že ako je tu dobre je scestný!!! Treba si skúsiť, či pôjdete ľudí s elektrikou pozabíjať po predajni, pretože musíte stihnúť prácu, lebo nikto ju za Vás neurobí?!!! Čím viac ukáže PPO, že je šikovnejší, tým viac dostane úloh urobiť! Byť šikovným sa nevypláca.
...asi jediné, zmluva na neurčito
slabé/nijaké zaučenie, napriek tomu, že to firma deklaruje ako prioritu pre novoprijatých, aj tu platí, že byť známym šéfa prináša "výhody", časové limity na vykladanie tovaru, málo pracovníkov na zmene, pri vykladaní absolútne nedodržiavanie predpisov ( dvíhanie bremien a limity s tým súvisiace )...
...dať si záležať na zaučení pracovníkov a nesnažiť sa jedným človekom pokryť pomaly celú predajňu
snáď jediné, zmluva na neurčito…len čo počúvam, tak to z nových málokto dotiahne až za skúšobnú dobu
zlý systém zaučenia, chýbajúci personál, obrovské kvantum práce vs výška platu, “časové normy” na vyloženie tovaru
prestať čakať, že s jedným človekom ( a za taký plat ) “vyzametáte” všetky oddelenia…prijať adekvátny počet zamestnancov, nie brigádnikov
vitaminove baicky potesia
Vedenie pada ku dnu od sameho stropu. Jeden zamestnanec robi na troch oddeleniach,ludi je veeelmi malo, a ked aj niekto nastupi, kto ho zauci???Zvladne,ved je samouk!!haloooo,takto si odhaname sami normalnych ludi...a zostavaju len taki,po ktorych treba vsetko napravovat!!cele zle! Chcete nastajlovany plny obchod,prazdny sklad, neustale trapne stresujuce kontroly a ludi co by poriadne vykladali-myslim stalych zamestnancov 1-0 ?? Radsej chodte vykladat do tesca,tu to psychicky nevydrzite
Zabudnite na nezaucenych brigadnikov. Treba stalych zamestnancov,ktori vedia co robia,su riadne zauceni a zodpovedni za svoje konanie! A urcite viac ako 1 na kazde oddelenie, nie sme tazne kone!a este za tie iste peniaze,za ktore pracuju ludia,nad ktorymi sa len mavne rukou a vybavene...
Zvykli tu pracovať dobrí ľudia. Ako brigáda fajn, ale nedovoliť si skákať po hlave, riadiť sa tým čo je písane v zmlúve! Výplata chodí načas.
Takže, vo firme som pracovala 9 rokov, na začiatku to bolo všetko na poriadku, hierarchiu bolo dosť cítiť. Nijako mi to neprekážalo. Boli normy, predpisy, ktorých sme sa museli všetci držať. Avšak ako čas plynul, cena života stúpala, cena práce v Kauflande nie. Človek tu chodí deň čo deň aby si zarobil sprepačenim na toaletný papier. Takže za mňa jednoznačne slabé platové ohodnotenie. Časom sa nabaľovala práca človek musel až prispôsobovať svoj súkromný život, pretože išiel do práce a domov ťahal ruky za sebou, až toľko práce na hlavu nabalia (je jedno, ktorá filialka). Takže po ďalšie menežment rozdelovania práce 0 bodov..... Zamestnanci z toho v aktuálnych dňoch demotivovaní, nič sa nestíha, veľa ludí odišlo a žeby otvorili nove pracovné ponuky na profesii na ich miesta?? Tak to nie, zabudnite. Ideme na maximalny počet zamestnancov aj keď odíde 10ludí poviem príklad. Niesu ľudia? Nevadí zamestnanci si poradia. Karierny rast?? Jeden veľký vtip..... Robíte vo firme 7 rokov dostanete sa max na vedenie nejakého oddelenia, príde vyšší človek a namiesto vás si dosadí svoju známu. Lebo čo? Je to jeho známa... Prevažne ženský kolektív, takže chlap dlho nevydrží, také pletky a klebety medzi zamestnancami sa zvyknú šíriť v kolektívoch. Odchádzam z firmy, lebo už sa to nedá zvládať, mam na starosti tri oddelenia, pauzovanie svojich zamestnancov, spýtam sa riaditeľa kto mna bude pauzovať?? Odpoved (zasmial sa) "Aha tak na toto sme nemysleli".... A ide preč..... Veľa veci v svojom živote som odsunula práve kvôli tejto práci a ani jedno ĎAKUJEM som nedostala. Len vynadanie a tlak prečo niesu veci urobené. Takže ak mam odporučiť, rovno Vás zruším, radšej budte tam kde ste a nesťažujte sa. Aby som nezabudla, benefity ??? Mate kde spať doma? Máte... To vám ako benefit stačí.
- výplata na čas - Fajn spomienky na kolektív v ktorom som si fakt dokázal spraviť priateľstvá na celý život :)
Bol som vo firme od roku 2016. Žiaľ, to ako sa behom posledných dvoch rokoch veci zhoršili je až na zaplakanie. Obrovské množstvo doslova zbytočných papierovačiek, neustály stres kvôli častým auditom, kontrolám, na vedúcich pozíciách sú osoby absolútne nezodpovedajúce statusu manažéra. Nemôžem nespomenúť aj to ako sa firma dokázala zachovať voči niektorým dlhodobým zamestnancom (skracovanie úväzkov). Chýbajúce pracovné pozície sa snažia zaplniť tak že zamestnanci často pendlujú aj po 2-3 oddeleniach na prevádzke čo je extrémne pracovné vyťaženie (len pre info denne som mal počas štandardnej pracovnej doby nachodených takmer 35 km).No a v neposlednej rade nízke pracovné ohodnotenie na to všetko čo taký klasický pracovník prevádzky obchodu počas zmeny musel stihnúť.... Len dodám že si myslím že pomaličky prichádza na psa mráz a teda 9 strán voľných pracovných pozícií v podstate na všetkých filiálkach na Slovensku je status kde by sa Nemecké vedenie firmy malo zamýšľať nad tým že čo VLASTNE CHCÚ ROBIŤ ĎALEJ, pretože aj keď je to už moja bývalá práca stále mi celkom chýbajú kolegovia, ktorý toto stále denno- denne zažívajú